گفت‌وگو|

احیای ۱۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان

9:00 - 09 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۳۹۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
احیای ۱۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ با کمک ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان
 رئیس کل دادگستری زنجان گفت: با احیای ۱۱ واحد تولیدی در استان تعداد هزار و ۵۷۰ نفر مجددا مشغول به‌کار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی فرجی برحق در گفت‌وگو با میزان، در تشریح عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان در سال ۱۴۰۲ گفت: با پیگیری‌های انجام شده و جلسات اقتصاد مقاومتی استان مشکلات ۱۱ واحد تولیدی و صنعتی به‌صورت میدانی بررسی و پس از رفع موانع این ۱۱ واحد احیا و دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: تمامی بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی همراه با برگزاری جلسه کاربردی در محل خود شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی بوده که نتیجه این بازدید‌ها و جلسات منجر به احیای ۱۱ واحد تولیدی و اشتغال مجدد هزار و ۵۷۰ نفر فراهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق اظهار کرد: در بررسی موانع این واحد‌های تولیدی مشکلاتی از جمله عدم اختصاص ارز به واحد‌های تولیدی دارای صادرات، موانع زیست محیطی، طولانی شدن فرایند رسیدگی به درخواست تغییر کاربری اراضی در کمیسیون تبصره یک ماده یک و کارگروه امور زیر بنایی، مشکلات مربوط به طرح‌های توسعه و مطول شدن اخذ مجوز‌ها از ادارات، تعیین تکلیف اراضی راکد شهرک‌های صنعتی، مشکلات بانکی و امهال تسهیلات و ایرادات درگاه صدور مجوز است.

رئیس کل دادگستری زنجان از اهتمام جدی ستاد اقتصاد مقاومتی استان در تحقق شعار سال خبر داد و گفت: حمایت از واحد‌های تولیدی و تلاش برای رفع موانع آن‌ها ضمن کمک به اقتصاد و رشد تولید در ایجاد اشتغال کارگران از بروز برخی مشکلات برای خانواده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه سوء مدیریت و عدم‌آگاهی لازم از فرایند قانونی انجام طرح‌های توسعه و طولانی بودن کار‌های اداری از دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی بیان کرد و گفت: بازنگری در فرایند درگاه ملی صدور مجوز، لزوم حضور و معرفی نماینده بانک مرکزی در سطح استان‌ها برای پاسخگویی به مشکلات ارزی واحد‌های بزرگ و تسریع ادارات در پاسخگویی به استعلامات پنجره واحد به مسئولین کشوری ذیربط مورد تاکید است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *